Algemene ledenvergadering

De ALV is binnen de sociëteit het orgaan dat de leden van het bestuur en andere organen benoemt alsmede de rekening en verantwoording van het Bestuur beoordeelt. Ten minste eenmaal per jaar moeten leden uitgenodigd worden voor de ALV. De jaarlijks voorgeschreven ALV vindt plaats uiterlijk 3 maanden na afloop van het verenigingsjaar.
Het bestuur brengt in deze vergadering verslag uit over haar werkzaamheden en de geldmiddelen van de vereniging. De kascommissie brengt in de ALV verslag uit over haar ingesteld onderzoek naar de rekening en verantwoording over het lopende c.q. het laatst verstreken boekjaar.

De Sociëteit kent een aantal bestuurlijke organen waarvan de leden gekozen zijn door en uit de Algemene Leden Vergadering.

Bestuur

Het bestuur bestaat uit maximaal zeven personen, van wie drie de functies vervullen van onderscheidenlijk voorzitter, secretaris en penningmeester. De functies van de overige bestuursleden worden in het huishoudelijk reglement geregeld. Het bestuur wordt jaarlijks gekozen op de Algemene Vergadering door de leden. Het bestuur vergadert maandelijks en zo vaak daar aanleiding toe bestaat.

Raad van Adviseurs

Het bestuur laat zich bijstaan door een Raad van Adviseurs die het bestuur gevraagd en ongevraagd van advies voorziet en als klankbord fungeert voor het bestuur. De adviseurs zijn bevoegd de bestuursvergadering bij te wonen. De leden van de Raad van Adviseurs worden voor onbepaalde tijd aangesteld.

Het bestuur kan commissies van bijstand in het leven roepen elk met een specifieke taak of een specifiek terrein en onder leiding van een bestuurslid.

Ballotage Commissie

De Ballotage Commissie doet aan het bestuur een bindend advies over de toelating van leden. De Ballotagecommissie wordt op de ALV gekozen voor een jaar, zowel het bestuur als de leden zijn bevoegd een voordracht te doen. (Bestaat uit maximaal vijf personen van wie twee de functie vervullen van voorzitter en secretaris).

Kas Commissie

De Kas Commissie stelt een onderzoek in tot rekening en verantwoording over het lopende c.q. laatst verstreken boekjaar en brengt op de jaarvergadering verslag uit van haar bevindingen. (Bestaat uit ten minste twee leden)

Lezingen Commissie

Sinds jaar en dag is er de Lezingencommissie die in samenspraak met het bestuur de lezingencyclus van de Sociëteit organiseert en zorg draagt voor het modereren van de lezing. De Lezingen Commissie wordt op de ALV gekozen en bestaat uit een voorzitter, secretaris en één of meerdere leden. De Lezingen commissie bepaalt zelf de onderwerpen van een lezing, welke door de moderator wordt geleid.

In het verleden zijn onder meer de volgende commissies actief geweest:

Commissie Huisvesting
Commissie Santpoort
Diverse Kerstgala Commissies
Diverse commissies Jubileumviering
Diverse commissies Buitenlandse Reis

Ons bestuur

Voorzitter

RAJEN BUDHU LALL

Secretaris

HUGO GOOSSEN

Commissaris Alg Zaken

ROBBY CHOENNI

Penningmeester

HENRY VERVUURT

Lezingen commissie

Voorzitter: dr. Meredith Sedney
mr. Carmelita Zeyl-Terzol (Secretaris)
drs. Soerin Mahesh (Lid)

Ballotage commissie

Voorzitter: Arie Milzink
Lid: Akbal Mohamed
Lid: Mavis Aanen
Lid: Jules Lieveld

Adviseurs

drs. Henriëtte van Bussel
mr. dr. Hugo Fernandes Mendes
Duncan Jap Tjong, MITM
mr. John Limon
drs. Ram Ramlal